Contabilitatea primară este o parte foarte importantă a teoriei contabile românești; pe scurt, contabilii juniori sunt responsabili pentru următoarele sarcini:
- Intocmeste, completeaza, inregistreaza si depune documentele care stau la baza evidentelor contabile
- Să țină evidențe actualizate pentru a se asigura că documentele specifice sunt redactate corect și în timp util și să asigure respectarea măsurilor de circulație privind documentele originale utilizate pentru întocmirea altor înregistrări contabile.
- Gestionarea înregistrările valorilor articolelor și bunurilor de consum, verificați inventarul, apoi comunicați-le administratorilor
- Raspunde de intocmirea zilnica a inregistrarilor contabile (rapoarte de gestiune, incasari, pontaje, dosare de depozit, case de marcat etc.).
- Raspunde de coordonarea documentelor contabile primite de societate, indiferent care ar fi acestea, de la facturile pentru bunuri/servicii/intrari materiale la bonuri fiscale, extrase bancare etc.
- Raspunde de coordonarea documentelor contabile care parasesc societatea: emiterea facturii, avizare, etc
- Urmărirea facturilor necolectate
- Urmărirea încasărilor
- Coordoneaza eliberarea documentelor bancare (precum documentele CEC, BO, OP etc.) si le depune la persoana responsabila cu semnarea documentelor.
- Păstrează o evidență a ordinii cronologice în care au fost emise facturile și lucrați cu administratorul pentru a stabili un acord de numerotare a documentelor.
- Preluarea si validarea documentelor contabile generate de departamentul Comert
- Înregistrează chitanțe de călătorie
- Raportează furnizorii de inventar și clienții pe baza conturilor și comparați datele cu înregistrarea principală.
- Supervizeaza arhivarea fisierelor contabile si pastrarea datelor informatice.
- Intocmeste programul si intocmeste documentele necesare calculării salariului (documente suplimentare, lista de plata anticipata, lista primelor de asigurare, concedii medicale etc.)
- Trimiterea fișierele necesare pentru a transfera revizuirea
- Înregistrează facturile de serviciu primite de la furnizori
- Reconcilierea soldurilor contului cu furnizorii
- Reconcilierea soldurilor conturilor cu clienții
- Intocmirea rapoartelor zilnice/saptamanale/lunare ale datoriilor societatii pe baza vechimii;
- Intocmirea rapoartelor zilnice/saptamanale/lunare ale conturilor societatii de incasat pe baza vechimii;
- Reconcilierea corespondenței dintre soldurile bancare și cele înscrise în extrasele de cont;
Începerea procesul de recuperare a conturilor de încasat de la clienți. Contabilii juniori trebuie să se asigure că verifică mai întâi corectitudinea formei și conținutului înregistrărilor din documentele justificative. Lipsa unui singur formular obligatoriu sau a unui singur element de conținut poate duce la anularea tranzacției sau la anularea deducerii fiscale a tranzacției. Firma de contabilitate Zhongyi oferă clienților servicii 100% full-service în activitatea de contabilitate primară, inclusiv verificarea documentelor de înregistrare / imprimarea / contabilitatea primară / urmărirea problemelor restante